Кількість смертей на дорогах України у 2012 році зросла більше ніж на 18% порівняно із 2011 роком, зазначають представники громадських організацій.

Зокрема, про це повідомили голова Всеукраїнського комітету транспортної безпеки Юрій Папіровий і голова Громадської спілки захисту пішоходів За безпеку пішоходів! Віктор Козоріз.

За словами Козоріза, на інформаційний запит до Міністерства охорони здоров’я України відомство повідомило, що за 11 місяців 2012 року в Україні було зафіксовано 5 тис. 493 факти смертей, що настали внаслідок дорожніх аварій, тоді як, за даними ДАІ, кількість загиблих у ДТП за 12 місяців 2012 року склала 5 094 людини.

“Водночас, за даними ДАІ, у грудні 2012 року на дорогах України загинуло щонайменше 375 людей. Якщо брати за основу дані МОЗ України та оперативні дані ДАІ за грудень, то вийде, що у 2012 році сумарні людські втрати від ДТП склали щонайменше 5 тис. 868 осіб, що на 18,2% більше, ніж у позаминулому 2011 році (тоді, за даними МОЗ, у ДТП загинули 4964 людини)”, – заявив Козоріз.

У свою чергу, Папіровий звернув увагу на те, що офіційна статистика ДАІ постійно змінюється і не відображає реального стану справ з дорожньо-транспортним травматизмом. Зокрема, він звернув увагу на великі розбіжності у даних про загибель пішоходів. “За даними МОЗ України, у 2011 році внаслідок нещасних транспортних випадків в Україні загинули 2 тис. 391 особа, тоді як ДАІ повідомляло спочатку про 1 тис. 841, а потім про 1 тис. 863 загиблих пішоходів”, – зазначив Папіровий.

На його думку, ведення статистики щодо загиблих і травмованих внаслідок ДТП вимагає докорінних змін.

Так, фахівцями ВГО ДКТБ був проведений порівняльний аналіз ведення таких статистичних даних в Україні та США, під час якого були виявлені разючі відмінності. Наприклад, у США статистика ведеться окремо по пішоходах і окремо по водіях, причому до уваги беруться дані про місцевість (сільська чи міська), погоду, час доби, вікові категорії постраждалих, наявність або відсутність будь-якого виду сп’яніння. “У наших умовах така деталізація даних дала б реальну можливість вплинути на кричущу ситуацію на дорогах, адже вона чітко вказує на проблемні аспекти, які потрібно вирішувати, спираючись на об’єктивну і повну картину ДТП” – зазначив Папіровий.

Експерти нагадують, що у 2012 році, за даними ДАІ, внаслідок наїздів на пішоходів в Україні загинули 1 тис. 900 осіб, але представники громадських організацій вважають, що реальну ситуацію із загибеллю і травмуванням пішоходів та інших учасників дорожнього руху відображає саме медична статистика.

Вони також стверджують, що після того, як у 2011 році Україна приєдналася до проголошеного ООН Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, держава майже нічого не зробила для зниження рівня дорожньо-транспортного травматизму та захисту вразливих користувачів доріг. “Більшість заходів, які були заплановані на 2012 рік Стратегією щодо підвищення безпеки дорожнього руху не були виконані. Також в Україні досі не прийнята Державна програма з підвищення безпеки дорожнього руху” – стверджують громадські експерти.

Вони також зазначають, що зміни до Правил дорожнього руху, які нещодавно були внесені постановою Кабміну, мають косметичний характер і суттєво не вплинуть на підвищення безпеки дорожнього руху.

“Ми не бачимо підстав сподіватися, що ситуація може змінитися, поки уряд не підкріпить свої заяви реальними кроками. Усі ці кроки містяться в численних рекомендаціях та аналітичних звітах, зокрема, ООН, Світового банку і Європейського Союзу. Але створюється таке враження, що влада їх не бачить і не чує”, – заявив Козоріз.

Представники громадських організацій вважають, що у сфері безпеки дорожнього руху склалася кризова ситуація, у зв’язку з чим планують звернутися до Президента України та прем’єр-міністра.

Експерти нагадали, що, за даними Департаменту ДАІ, розміщеними на його офіційному сайті (див. www.sai.gov.ua), зростання смертності від ДТП у 2012 році склало 3,8%, а кількість травмованих зменшилася на 1,8%. Найбільше зростання кількості загиблих у ДТП було зафіксоване у Вінницькій, Івано-Франківській та Чернігівській областях.

Як повідомлялося, 23 лютого у Львові позашляховик врізався в автобус, загинула одна людина.

За матерiалами                       УНІАН

Leave a Reply